Artykuł opublikowany na łamach kwietniowego wydania magazynu TELEKABEL, autor: Magdalena Jabłońska, PR Manager EVIO.
Amerykański biznesmen, Robert Kiyosaki stwierdził, iż ,,jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”. Skorzystanie z doświadczenia profesjonalistów znacznie skraca nam drogę do osiągnięcia własnego sukcesu. Szczególnie gdy chodzi o tak istotną kwestię, jaką jest sprzedaż usług telekomunikacyjnych. Na wsparcie operatorów, właśnie w tym zakresie, postawiło EVIO dynamicznie rozwijając struktury Działu Sprzedaży Aktywnej i dołączając do swego portfolio usługę eB2C.
Biorąc pod uwagę specyfikę polskiego rynku płatnych usług TV i konkurencję w tym obszarze, umiejętności aktywnej sprzedaży są kluczową składową sukcesu. Celem jest skuteczne dotarcie do abonenta, który ma bardziej polubić naszą ofertę, niż ofertę konkurencji. Odpowiedź na pytanie: „jak to zrobić?” jest prosta. Trzeba postawić na profesjonalistów.
Bartek Wicijowski, Dyrektor Działu Sprzedaży EVIO, potwierdza: „Bez dobrego działu handlowego, nawet najlepsza usługa nie wyjdzie z cienia. Jest to temat, na który EVIO zwracało uwagę od dłuższego czasu, starając się uświadomić tę kwestię lokalnym operatorom. Inwestując własne środki finansowe w rozbudowę infrastruktury, nasi partnerzy często zapominają, że na dzisiejszym rynku produkt nie sprzedaje się sam. Niezbędne jest aktywne dotarcie do abonentów”.
Dział Sprzedaży Aktywnej prężnie działa od kilku miesięcy i w chwili obecnej liczy już ponad pięćdziesięciu specjalistów sprzedaży obejmujących swym zasięgiem całą Polskę. Założeniem usługi eB2C jest wsparcie struktur handlowych współpracującego operatora, bądź też całkowita ich organizacja. Aktywna sprzedaż odbywa się w oparciu o własną ofertę operatora (Internet, telewizja i telefon). Efektem jest pozyskanie nowych abonentów na rzecz partnera EVIO.
Wojtek Miśtura, Dyrektor Działu Sprzedaży Aktywnej: „Działamy poprzez Regionalnych Kierowników Sprzedaży delegowanych z EVIO Polska. Ich zadaniem jest przede wszystkim rekrutacja handlowców, przeprowadzenie szkolenia produktowego i sprzedażowego, organizacja logistyki działalności działu handlowego, monitoring pracy, rozliczanie z raportów. Układ jest typowy dla profesjonalnej sieci sprzedaży: handlowcy zorganizowani są w grupy, którymi kieruje Lider Grupy Sprzedaży, będący również koordynatorem z działem technicznym operatora w ramach obsługi klienta.”
Uruchomienie usługi eB2C jest dla operatora szansą na uzyskanie realnego wzrostu potencjału jego oferty na rynku lokalnym. Tym bardziej, że po jego stronie w tej układance, leży tak niewiele: organizacja miejsca pracy, dostęp do sprzętu biurowego oraz umożliwienie wdrożenia sprzedanej umowy w ciągu 3-5 dni roboczych.
Operator ma konkretny cel do zrealizowania, którym jest pozyskanie określonej liczby nowych abonentów. Tylko to gwarantuje zachowanie ciągłości biznesu i przewidywalny wzrost. Jednakże często operatorzy nie mają odpowiednich zasobów personalnych lub finansowych, by ten cel realizować i rzeczywiście mnożyć przychody z wybudowanej sieci. Choć z trudem to przyznają, brakuje im żyłki sprzedawcy, bo umiejętność skutecznej sprzedaży to rzecz, której trzeba się nauczyć i poświęcić na ta naukę sporo czasu i zaangażowania. Usługa eB2C oferuje wsparcie przeszkolonych w tej kwestii profesjonalistów, których zadaniem jest praca dla lokalnego operatora. I jak tu nie skorzystać z takiej okazji?
Chcesz wiedzieć więcej – kontakt: Wojciech Miśtura, Dyrektor Sprzedaży Aktywnej EVIO, w.mistura@evio.pl
Nasze strony wykorzystują pliki cookies w celu poprawienia jakości usług. Pozostając na stronie akceptujesz naszą politykę prywatności.
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.