Podczas Kongresu Telewizji Światłowodowej zaplanowano wiele ciekawych prezentacji dotyczących przede wszystkim innowacyjnych rozwiązań technologicznych, ale także biznesowych. Program wydarzenia dedykowany jest lokalnym operatorom, którzy z usługą płatnej TV muszą dotrzeć do abonenta i wygrać z konkurencją. Jednakże zanim pojawią się odpowiedzi, należy porządnie zbadać po jakim obszarze rynku się poruszamy. Taką analizę przygotowały Olga Korolec oraz Magda Antczak z firmy BRAND INSIGHT, które na co dzień zajmują się doradztwem marketingowym, również w zakresie branży TV.
Podczas prezentacji dowiemy się jak wygląda rynek płatnej TV i przede wszystkim jakie są prognozy na kolejne lata. Zachęcając do udziału w Kongresie Telewizji Światłowodowej, możemy przedstawić kilka ciekawych spostrzeżeń. Dziś wiemy, że na tle innych krajów, Polska jest jednym z większy rynków w Europie, bowiem ¾ gospodarstw domowych ma dostęp do płatnej telewizji. Co oznacza, że spośród ogólnej liczby 13,6 mln gospodarstw domowych, 10 mln posiada płatną TV, około 3 mln korzysta z bezpłatnej TV, a 600 tys. nie ma w ogóle telewizji. Kto rezygnuje z TV – najczęściej młodzi, którzy rozpoczynają dorosłe życie. Konsumują media ściągając filmy, seriale, programy z Internetu.
Penetracja płatnej telewizji najwyższa jest w średnich i dużych miastach, najniższa jest na wsiach, ale nawet tam oscyluje wokoło 70%. Niekwestionowanym liderem na wsiach jest Polsat Cyfrowy (prawie 40% udział w rynku), w miastach powyżej 200 tys. ponad 50% ma telewizja kablowa. Prawie 40% klientów płatnej tv mieszka na wsiach i miastach do 10 tys. mieszkańców, w tym prawie 60% Klientów Polsatu Cyfrowego, 45% klientów NC+ , około 50% klientów DVBT i tylko 20% klientów małego kabla. Ciekawie prezentuje się rozłożenie geograficzne. Wyraźnie widać, że płatna TV ma o wiele lepszą pozycje na zachodzie i północnym-zachodzie Polski niż na wschodzie naszego kraju.
Prawie 60% klientów TV kablowej jest ze swoim operatorem ponad 6 lat, klienci platform są mniej lojalni. Większość gospodarstw domowych posiadających płatną TV nie miało wcześniej innego operatora. Większość Klientów, gdyby miała raz jeszcze podpisać umowę pozostałaby przy tej samej ofercie jaką ma teraz. Tymczasem niecałe 0,5 mln posiada dwóch operatorów. Liczba gospodarstw domowych, które mają dwie umowy spada, głównie z powodu multiroomu. Ponad 40% GD posiada więcej niż jeden telewizor.
Okazuje się, że około 10 % abonentów zamierza zrezygnować z aktualnego dostawcy. Kluczowym powodem rezygnacji, niezależnie od typu dostępu, jest wysoka cena. W przypadku klientów TV kablowej pojawia się jeszcze problem niskiej jakości odbioru. Jednakże 35% z tych, co myślą o zmianie operatora, deklaruje, że pozostaną, jeśli dostaną dobrą ofertę. Ale co oznacza dobra oferta?
Na to pytanie dzięki analizie, która została przeprowadzona przez Brand Insight i której tylko niewielki ułamek zdradzamy dziś, EVIO zna już odpowiedź.
Jeśli czujecie niedosyt i chcecie więcej informacji o waszej branży, zapraszamy na Kongres Telewizji Światłowodowej w dniach 29-30 października (www.kongres.tv).
ZACHĘCAMY DO POBRANIA PREZENTACJI >>> Wybrane fakty na temat rynku płatnej telewizji w Polsce
Nasze strony wykorzystują pliki cookies w celu poprawienia jakości usług. Pozostając na stronie akceptujesz naszą politykę prywatności.
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.